معیوب بودن کاتریج توربو شارژ در مسابقات رالی فاجعه به بار آورد

آیا در مورد دستگاه ورودی پرقدرت در موتور احتراق داخلی شنیده اید، خوب، راز آن در کاتریج توربو شارژ است. همچنین به عنوان توربو شناخته می شود که در اوایل قرن بیستم توسط یک مهندس در سرزمین سوئیس به نام آلفرد بوچی اختراع شد. او یک نمونه اولیه برای افزایش قدرت موتورهای دیزلی معرفی کرد.

امروزه کاتریج توربو شارژ به یک وسیله استاندارد برای اکثر موتورهای بنزینی و دیزلی تبدیل شده است. تحقیقات هنوز در مورد راه هایی برای بهبود طراحی توربوشارژرها برای عملکرد بهتر با هزینه ساخت کمتر ادامه دارد. حتی اگر تنش های ناشی از ارتعاش و عملکرد یاتاقان عوامل اصلی شکست هستند.

به همین دلیل، تجزیه و تحلیل روتودینامیک باید بخش مهمی از فرآیند طراحی کاتریج توربو شارژ باشد، خوب، شاید. در موتور خودرو، نیرو در محفظه احتراق با مخلوط سوخت و هوای ورودی تولید می شود، درست است.

کاتریج توربو شارژ

پس از فشرده سازی، مخلوط را به عنوان گاز خروجی آزاد می کند که به مواد زائد تبدیل می شود و حتی باعث آلودگی جو می شود. اما توربوشارژر به جای بی فایده بودن گاز خروجی از آن برای سرعت بخشیدن به موتور استفاده می کند. بگذار توضیح بدهم.

امروز ما به تعریف، عملکردها، کاربردها، قطعات، تاریخچه، نمودار، انواع، اصل کار و همچنین مزایا و معایب توربوشارژر خواهیم پرداخت. این مقاله گسترده است، بنابراین از شما می‌خواهم که برای دستیابی به دانش کامل مطالعه کنید.

توربوشارژر یک دستگاه القایی نیرو با توربین است که با وارد کردن هوای فشرده اضافی به داخل محفظه احتراق، کارایی و توان خروجی موتورهای احتراق داخلی را افزایش می‌دهد.

به نظر می رسد که این القای هوای گرم کار می کند زیرا کمپرسور می تواند هوای بیشتری را وارد محفظه احتراق کند و به نسبت فشار معمولی اتمسفر، سوخت بیشتری را وارد محفظه احتراق کند.

توربوشارژر وسیله ای است که به منظور بهبود راندمان کلی و افزایش کارایی موتور روی موتور خودرو نصب می شود. توربوشارژرها در اصل به عنوان توربو سوپرشارژر شناخته می شوند زیرا تمام دستگاه های القایی اجباری به عنوان سوپرشارژر طبقه بندی می شوند. سوپرشارژر اصطلاحی است که به یک دستگاه القایی اجباری مکانیکی داده می شود.